Cum construim relații mai sănătoase părinți-adolescenți

Parte din misiunea noastră în acest an o reprezintă abordarea de teme cât mai relevante, în conversație directă cu voi. În întâlnirea de astăzi discutăm despre relația părinte-copil și punem lupa pe o perioadă acceptată de cei mai mulți dintre noi ca fiind în mod special dificilă - cea a adolescenței. Cum gestionăm opoziția adolescenților și nevoia acestora de a deveni mai autonomi? Ce se întâmplă cu adolescenții, dar și cu adulții care le sunt părinți în momentele de conflict? Cum ne reglăm emoțional, dar și cum îi ajutăm pe cei mici să o facă la rându-le? 

Cum le apăsăm butoanele SCARF copiilor noștri

Am vorbit deja despre cât de importante sunt butoanele SCARF pentru toți oamenii și chiar și pentru alte mamifere. Cum arată ele, însă, pentru cei mici?Ai simțit vreodată că ți-a fost apăsat vreunul dintre butoane negativ în copilărie? Cum se simțea când îți era promisă o plimbare în parc sau un desert, doar ca apoi adultul să se răzgândească și să nu le mai primești? Dar când aveai un conflict cu fratele sau sora, iar părintele alegea să vă pedepsească pe amândoi, chiar dacă tu nu credeai că e vina ta?Dar când voiai să încalți pantofii tăi favoriți, dar erai obligat să porți o anumită pereche, fără să poți alege tu? Vorbim în acest Mind Snack cu Mihaela Plugărașu, instructor certificat de parenting prin conexiune, despre importanța butoanelor SCARF încă de la cele mai mici vârste și despre cum putem, ca adulți, să îi ajutăm pe cei mici să și le simtă apăsate pozitiv.

Cum construim încredere în noi în Public Speaking cu Ioana Jongsma

Ce simți când te urci pe scenă și te pregătești să susții o prezentare în fața publicului? Ai avut vreodată emoții, ai simțit că îți transpiră palmele sau că  îți tremură vocea? Ce gânduri ti-au trecut prin minte? Multor vorbitori li se întâmplă, ca, aflați în fața publicului, să se gândească inclusiv că ceea ce au de spus nu e destul de bun sau interesant pentru public. Că vor fi judecați sau combătuți. Am vorbit într-un Brain Food anterior cu Ioana Jongsma despre emoțiile în public speaking și am aflat că acestea sunt naturale și, mai mult, ne pot fi chiar utile în conexiunea cu oamenii din fața noastră. Astăzi încercăm să aflăm cât de importantă este încrederea în sine și să învățăm de la Ioana cum o exersăm pentru a ne prezenta mai încrezători cu fiecare nouă prezentare.

Principiile dezbaterii și utilitatea ei

Cu siguranță toți suntem familiarizați cu pozițiile pro și contra în dezbatere. Toți am făcut măcar o dată în viață o listă de argumente pro și contra pentru a ne ajuta să luăm o decizie și probabil că am fost și în situația de a ne afla în tabăra pro sau contra a unui subiect important în viața de zi cu ziTe-ai întrebat vreodată cum se desfășoară o sesiune de dezbatere și ce reguli respectă cele două tabere pentru a putea rămâne constructivi și a asculta argumentele tuturor? Astăzi descoperim împreună cu Emi Beteringhe, Președinte al Asociației Române pentru Dezbateri și Oratorie, cum funcționează dezbaterea, dar și cum să folosim principii din debate în conversatiile din viața de zi cu zi, astfel încât să ne creștem șansele de a asculta și argumentele părții opuse nouă și de a purta conversații dificile într-o manieră mai empatică și mai constructivă.

Importanța conexiunii cu audiența în public speaking cu Ioana Jongsma

Cât este Public Speaking-ul o chestiune de competență, de calitate a informației livrate, și cât este despre relația pe care o creezi cu publicul în calitate de vorbitor?Poate ai auzit, de-a lungul timpului, lucruri precum - nu e bine să ai emoții când vorbești în public sau să nu îți vadă publicul emoțiile. Ei bine, în Brain Food-ul de astăzi demitizăm această idee împreună cu Ioana Jongsma și învățăm cum, atunci când nu ne evităm emoțiile, acestea ne pot fi de folos în crearea unei relații cu publicul nostru, care să îmbunătățească rezultatul prezentării.

Cum ne găsim cuvintele în Public Speaking cu Ioana Jongsma

De câte ori ți s-a întâmplat să pregătești o prezentare sau un discurs în fața unui public, indiferent de contextul în care ai făcut asta, și să simți că nu îți găsești cuvintele potrivite? Ai simțit vreodată că ai rămas fără cuvinte în timpul prezentării, sau, din contră, ai început să intri în atât de multe detalii că nici tu nu mai știai de unde ai plecat? Public Speaking-ul nu este doar despre marile scene ale lumii, ci despre interacțiunile noastre în viața de zi cu zi. Este, totodată, printre cele mai prezente frici ale oamenilor și printre cele mai populare cerințe pe care echipa noastră le primește în cursuri. Așadar, începem astăzi o serie de materiale despre Public Speaking, pornind de la importanța cuvintelor, împreună cu Ioana Jongsma, TedX Speaker Coach.

Cât de bine putem detecta, de fapt, când suntem mințiți

Ai văzut vreodată în filme sau ți s-a spus că minciunile pot fi detectate după niște gesturi standard? Că dacă cineva își acoperă gura sau nu te privește în ochi când îți vorbește, înseamnă că te minte?Cât de reală este această manieră de a detecta minciunile și cât e mit? Vorbim în Mind Snack-ul de astăzi cu Eduard despre expresii și microexpresii faciale și încercăm să înțelegem cât și dacă există o știință în spatele detectării minciunilor. Resurse:1. Mindwise, Nicholas Epley, psiholog, carte, 20142. Truth Default Theory, Timothy R. Levine, autor, carte, 2014

Cum cultivăm tipare de gândire constructive (LSI)

Cât a luat colegul? Daca ei pot, noi de ce nu putem?Ai grijă să nu mă superi, că nu te văd bine!M-ai întrebat pe mine înainte să iei decizia asta? Nu ai voie să greșești!Ai auzit vreodată măcar vreuna dintre frazele astea, de la părinți, în copilărie, sau chiar la locul de muncă, în viața adultă? Mintea noastră este un în continuă schimbare și influentata de mesajele pe care le primim din jur, mai ales în momentele de maxima plasticitate sinaptica. Așadar, toate aceste mesaje ne formează autostrăzi neuronale sau tipare de gândire, care vor deveni, ulterior, filtrele noastre în interacțiunile cu ceilalți. Vorbim în acest Brain Food pe îndelete despre tipare de gândire, care sunt cele 12 pe care le putem măsura, ce înseamnă tipare de gândire defensive și, mai ales, cum putem să le transformăm în tipare de gândire constructive. 

Util
  • Cum mă înregistrez și cum plătesc

  • Politica de confidențialitate

  • Politica de utilizare Cookies

  • Termeni și condiții

  • Disclaimer

Premium
  • BRAIN FOOD ©

  • BOOK ESPRESSO ©

  • COUCH TALKS ©

  • M.A. TALKS ©

  • M.A. LIVE ©

  • MIND SNACKS ©