Wild Problems, Russ Roberts

Majoritatea problemelor pe care le întâlnim sunt compuse din elemente asupra cărora avem control foarte puțin sau chiar deloc. Cu toate astea, avem atât de multă nevoie de predictibilitate și suntem atât de învățați să creăm algoritmi care să ne asigure că ajungem la o soluție sigură, încât ne petrecem foarte mult timp încercând să ne asigurăm că putem controla ce nu-i în controlul nostru. În cartea sa, Wild Problems, economistul Russ Roberts vorbește despre importanța acceptării componentei emoționale, dar și acceptării neputinței individului, atunci când deciziile pe care le are de luat sunt probleme complexe.

Cum ne păstrăm motivația planurilor pe termen lung

Începuturile de an aduc adesea cu sine așa numitele "New Years Resolutions". Planuri și promisiuni pe care le facem odată cu resetarea calendarului, pentru a avea un început nou. Sunt, însă, momentele de aparent început, cele mai potrivite pentru a ne seta obiective pe termen lung?Cum ne păstrăm motivația dincolo de entuziasmul inițial?Ce facem când apar sentimentele de copleșire, primele evenimente pe care le percepem ca eșec?Cum setăm obiective clare și potrivite pentru noi și cum evităm să spunem DA la mai multe promisiuni decât putem îndeplini?Despre toate acestea, dar și multe altele, vorbim în prima întâlnire live cu comunitatea din 2024. 

Care sunt cele mai comune rezistențe în procese de coaching cu Irina Costea

Care sunt cele mai comune mituri despre procesele de coaching și ce este, de fapt, acesta? Ce se întâmplă când inițiatorul procesului de coaching nu este chiar persoana care vine în coaching și ce fel de rezistențe pot apărea de aici? Cum sunt îngreunate progresele de lipsa de claritate asupra obiectivelor sau de obiective prea multe sau inaccesibile? Acestea sunt doar câteva dintre întrebările pe care i le adresăm astăzi Irinei Costea, Coach PCC și leader CoachVille România, pentru a descoperi care sunt rezistențele cele mai comune apărute în procese de coaching.

Cum să-ți schimbi mintea, Michael Pollan

Mintea noastră este capabilă să călătorească în timp, iar adesea facem asta chiar și involuntar. Călătorește pentru a simula scenarii viitoare, pentru a-și imagina ce s-ar putea întâmpla sau a contempla la ceva ce s-a întâmpla deja. Avem capacitatea să ne imaginăm lucruri despre noi sau despre ceilalți, iar mintea face clar distincția între propriul eu și lucruri exterioare lui. Ce se întâmplă, însă, când activitatea rețelei implicate în menținerea eului închegat scade? Cum se schimbă percepția noastră asupra realității când granițele între noi și mediul extern încep să se dizolve? Vorbim astăzi despre cartea How to change your mind a autorului Michael Pollan și descoperim împreună noi lucruri despre cum ne funcționează mintea. 

Neuroștiința respirației cu Irina Costea. Material cu ghiduri practice

Cum ne-a afectat evoluția calitatea respirației? Care a fost, pentru căile aeriene, sacrificiul care a trebuit făcut pentru a crește în dimensiune creierul unei specii care devenea din ce în ce mai inteligentă? Care sunt efectele pe care le suferim astăzi pentru schimbările structurale prin care au trecut craniile noastre pentru a ajunge la forma curentă? Știm deja că practicile de respirație pot avea efecte benefice asupra stării noastre de bine. Știm, însă, ce rol are fiecare nară în respirație și ce efecte produce fluxul de aer inspirat pe fiecare dintre ele? De ce și cum ne afectează respirația pe gură atunci când nu putem inspira nazal? Află cum ne putem controla cele 2 ramuri din sistemul nervos autonom, ramura simpatică sau acelerația și ramura parasimpatică sau frâna, cu ajutorul felului în care respirăm.Și descoperă care este conexiunea dintre practicile de respirație documentate științific și performanță sportivă. Hai să descoperim împreună știința respirației și cum să aplici o serie de exerciții practice extrem de utile împreună cu Irina Costea, Coach și Neuromindfulness Practictioner.

Cum le apăsăm butoanele SCARF copiilor noștri

Am vorbit deja despre cât de importante sunt butoanele SCARF pentru toți oamenii și chiar și pentru alte mamifere. Cum arată ele, însă, pentru cei mici?Ai simțit vreodată că ți-a fost apăsat vreunul dintre butoane negativ în copilărie? Cum se simțea când îți era promisă o plimbare în parc sau un desert, doar ca apoi adultul să se răzgândească și să nu le mai primești? Dar când aveai un conflict cu fratele sau sora, iar părintele alegea să vă pedepsească pe amândoi, chiar dacă tu nu credeai că e vina ta?Dar când voiai să încalți pantofii tăi favoriți, dar erai obligat să porți o anumită pereche, fără să poți alege tu? Vorbim în acest Mind Snack cu Mihaela Plugărașu, instructor certificat de parenting prin conexiune, despre importanța butoanelor SCARF încă de la cele mai mici vârste și despre cum putem, ca adulți, să îi ajutăm pe cei mici să și le simtă apăsate pozitiv.

De ce ne simțim singuri chiar și înconjurați de oameni, cu Eduard Ezeanu

Trăim în orașe cu milioane de oameni, totuși ne simțim singuri. Locuim în blocuri cu zeci sau sute de vecini, dar nu îl cunoaștem pe niciunul dintre ei. Traversăm orașele în mașini bară la bară zi de zi, dar arareori ne uităm unii în ochii celorlalți. Ce ne face să ne simțim izolați și singuri chiar și atunci când suntem înconjurați de oameni? De ce chiar aglomerările sunt cele care contribuie la sentimentul de singurătate? Vorbim în acest Brain Food despre cum arată izolarea într-o lume supraaglomerată, dar și ce putem face pentru a ne reconecta cu noi înșine și cu ceilalți, împreună cu Eduard Ezeanu, coach și trainer și psihoterapeut cognitiv-comportamental.Resurse:1. Catherine M. Pittman & Elizabeth M. Karle, Rewire Your Anxious Brain: How to Use the Neuroscience of Fear to End Anxiety, Panic, and Worry, carte, 20152. Michael W. Otto & Stefan Hofmann, Cognitive Behavioral Therapy for Social Anxiety Disorder, carte, 2008

Drumul către independență financiară cu Primul Milion

Cum arată independența financiară și când putem considera că am obținut-o? Dar, mai ales, care sunt pașii pentru a o obține? Suntem adesea prinși în așa-zisa roată de hamster, în care muncim toată viața, nu pentru noi sau bunăstarea noastră, ci pentru a îndeplini o serie de obiective pe care am învățat că e nevoie să le îndeplinim pentru a fi membri funcționali ai societății. Dar cum ar arăta, de fapt, împlinirea și starea de bine pentru noi dacă nu ne-am mai uita la creditul la casă, căsătorie și copii ca fiind obligatorii, ci ne-am uita, în schimb, la ce ne dorim, de fapt, să obținem? De unde putem începe în drumul spre independență financiară, care sunt instrumentele, de cât timp și, mai ales, de câți bani avem nevoie? Vorbim astăzi despre toate acestea și multe altele cu Cristina, fondatorul proiectului Primul Milion, un proiect de educație financiară care își propune să ajute cât mai mulți români să dezvolte o relație mai sănătoasă cu banii și să facă pași zilnici către independeța financiara la care toți visăm. 

Util
  • Cum mă înregistrez și cum plătesc

  • Politica de confidențialitate

  • Politica de utilizare Cookies

  • Termeni și condiții

  • Disclaimer

Premium
  • BRAIN FOOD ©

  • BOOK ESPRESSO ©

  • COUCH TALKS ©

  • M.A. TALKS ©

  • M.A. LIVE ©

  • MIND SNACKS ©